Pytania i odpowiedzi

 BANKOWOŚĆ MOBILNA I INTERNETOWA

Jak aktywować bankowość internetową?

Dostęp do bankowości internetowej możesz uzyskać w dowolnej placówce Banku. Otrzymasz identyfikator  oraz hasło startowe, które należy zmienić podczas pierwszego logowania.

Gdzie mogę znaleźć identyfikator do logowania do mojej bankowości internetowej?

Identyfikator do logowania podany jest we wniosku o uruchomienie elektronicznych kanałów dostępu. Identyfikator możesz uzyskać również w każdej placówce naszego Banku.

Jak ustanowić bezpieczne hasło do bankowości internetowej?

Hasło powinno być utworzone wg reguły i musi zawierać:

  • co najmniej 8 znaków
  • co najmniej jedną wielką literę
  • co najmniej jedną małą literę
  • co najmniej jedną cyfrę
  • co najmniej jeden znak specjalny

Znaki niedozwolone to: ~ ` { } < > | ; ’ ’ ? < >

Jak odblokować dostęp do bankowości internetowej?

Jeżeli nie pamiętasz hasła do bankowości internetowej lub zablokowałeś sobie do niej dostęp, wpisując trzykrotnie błędne hasło, wystarczy, że skontaktujesz się z nami telefonicznie pod numerem tel. +48 63 277 26 45. Po weryfikacji Twojej tożsamości pracownik  odblokuje stare lub nada Ci nowe hasło.

Jak aktywować aplikację mobilną Nasz Bank przy użyciu komputera?
  • potwierdź, że jesteś jedynym użytkownikiem urządzenia na którym aktywujesz aplikację i wybierz opcje AKTYWYUJ PRZY UŻYCIU KOMPUTERA,
  • wpisz swój identyfikator do bankowości internetowej, zdefiniuj nazwę użytkownika i kliknij DALEJ,
  • zaloguj się do bankowości internetowej, wejdź w opcję USTAWIENIA > KANAŁY DOSTĘPU I URZĄDZENIA > DODAJ URZĄDZENIE > podaj jego nazwę, zaakceptuj regulamin, zautoryzuj operację wpisując kod uwierzytelnienia i hasło jednorazowe > kliknij ZATWIERDŹ > zeskanuj kod QR wyświetlony na ekranie,
  • ustal i potwierdź kod e-PIN do aplikacji (długość e-PINU powinna mieścić się pomiędzy 5 a 20 znakami),
  • potwierdź e-PIN wpisując go ponownie,
  • korzystaj z aplikacji mobilnej Nasz Bank 😊

KARTY I PŁATNOŚCI MOBILNE

Jak mogę aktywować swoją kartę?

Aktywacji karty możesz dokonać:

  • w przypadku karty mobilnej poprzez aplikację mobilną Nasz bank lub bankowość internetową 
  • dzwoniąc pod numer obsługi kart Zrzeszenia Banków Spółdzielczych  SGB 800 888 888 – osobiście w dowolnej placówce naszego Banku.
Jak pobrać PIN do karty?

Jeżeli aktywowałeś już kartę – możesz pobrać PIN lub, w przypadku kart mobilnych, nadać go samodzielnie w aplikacji mobilnej Nasz Bank lub w bankowości internetowej.

Aby uzyskać PIN wystarczy, że wyślesz na numer +48 664 079 131 SMS o treści: PIN CardID, gdzie CardID to numer wskazany w instrukcji dostarczonej wraz z kartą. W odpowiedzi otrzymasz prośbę o podanie hasła, które znajduje się we wniosku o kartę. Wyślij SMS zwrotny z hasłem. Jeżeli wszystkie dane zostały wprowadzone prawidłowo, w odpowiedzi otrzymasz swój PIN do karty.

Jak mogę zastrzec kartę?

Zastrzeżenia karty możesz dokonać poprzez aplikację mobilną Nasz Bank lub bankowość internetową  oraz dzwoniąc na numer telefonu 800 888 888 czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Co to jest usługa 3D Secure?

Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.

Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby:

  • w aplikacji mobilnej Nasz Bank 
  • poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku. Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Twojego Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.
    Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.

Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.

Co to jest kod CVV2/CVC2?

Jest to kod, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu.

WIELOWALUTOWOŚĆ

Mam kartę do konta w PLN. Czy muszę zamówić nową, aby korzystać z wielowalutowości?

Nie, wystarczy ta, którą masz. W łatwy sposób (w oddziale banku lub w aplikacji Nasz Bank) podłączysz kartę do swoich kont walutowych w EUR, USD i GBP.

Czy każdy klient może skorzystać z wielowalutowości?

Z wielowalutowości może skorzystać klient, który:

  • jest właścicielem, współwłaścicielem lub pełnomocnikiem stałym konta w PLN (nie dotyczy konta PRP, czyli podstawowego rachunku płatniczego),
  • posiada kartę debetową do konta w PLN,
  • posiada przynajmniej jedno konto walutowe: w EUR, USD lub GBP, na którym są pieniądze na transakcję.
Ile zapłacę za włączenie wielowalutowości?

Nic – włączenie wielowalutowości jest bezpłatne.

W jaki sposób mogę podłączyć kartę do konta walutowego lub ją od niego odłączyć?

Wystarczy, że przyjdziesz osobiście do oddziału banku lub zalogujesz się do aplikacji Nasz Bank lub do swojej bankowości internetowej.

W bankowości internetowej, w sekcji „Karty” wybierz swoją kartę, a potem przy interesującym Cię rachunku walutowym – kliknij odpowiednio – „Podepnij” lub „Odepnij” przy wybranym rachunku.

W aplikacji mobilnej Nasz Bank, w sekcji „Finanse” wybierz zakładkę „Karty”, wybierz kartę, wybierz przycisk „Rachunki dodatkowe” oraz wybierz rachunek walutowy, który chcesz podpiąć lub odpiąć od karty.

Mam swoje konto walutowe i osobne ze współmałżonkiem. Czy jest ograniczona liczba kont, które mogę mieć podłączone do karty?

Do jednej karty w PLN możesz podłączyć maksymalnie trzy konta walutowe – po jednym w każdej
z walut, czyli: EUR, USD, GBP.

Chcę zapłacić za zakupy w EUR, ale zabrakło mi pieniędzy na koncie w EUR. Jak się rozliczy taka płatność?

Jeśli nie masz dość pieniędzy na koncie w EUR, system rozliczy płatność na koncie w PLN zgodnie z dotychczasowymi zasadami przewalutowania opisanymi w „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów indywidualnych” oraz „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych”. Jeśli tam również nie będzie potrzebnej sumy na zakupy, Twoja płatność zostanie odrzucona.

Co zrobić, gdy bankomat lub terminal pyta czy przewalutować transakcje na PLN?

Jeśli  chcesz, żeby transakcja zaksięgowała się na Twoim koncie w EUR, USD, czy GBP, nie korzystaj
z tej usługi.

Czy dzieci mogą korzystać z usługi wielowalutowości?

W przypadku małoletniego posiadacza karty obowiązują następujące zasady:

W placówce banku:

  • do 13 roku życia dziecka wniosek składa jego przedstawiciel ustawowy,
  • małoletni w wieku 13–18 lat może złożyć wniosek za zgodą przedstawiciela ustawowego.

BANKOMATY I WPŁATOMATY

Jak wypłacić gotówkę z bankomatu bez użycia karty?

Możesz skorzystać z następujących opcji:

WYPŁATA BLIK:

Potrzebujesz smartfona z aplikacją mobilną Nasz Bank i kodu BLIK:

  • Wybierz na ekranie bankomatu opcję wypłata BLIK,
  • Zaloguj się do aplikacji mobilnej i kliknij ikonę BLIKA,
  • Wygeneruj kod BLIK w swojej aplikacji mobilnej i wpisz go na klawiaturze bankomatu,
  • Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz pobrać,
  • Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej.

WYPŁATA smartKARTA:

Potrzebujesz smartfona z aplikacją mobilną Nasz Bank i opcji SmartKARTA:

  • Zaloguj się do aplikacji mobilnej Nasz Bank i kliknij ikonę SmartKARTA,
  • Kliknij ikonę Szybka wypłata,
  • Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz pobrać,
  • Zeskanuj QR kod z ekranie bankomatu
  • Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej.
Jak uruchomić opcję wpłat gotówki na mojej karcie?
  • włóż kartę do urządzenia i wybierz na ekranie opcję „Odblokuj PIN” a następnie „Aktywuj usługę Mój Rachunek”,
  • ustaw 4 cyfrowe hasło i wpłacaj gotówkę wygodnie!
Jak wpłacić gotówkę we wpłatomacie?
  • wprowadź kartę do urządzenia i wybierz opcję „Mój rachunek”,
  • wprowadź czterocyfrowe hasło ustawione podczas uruchamiania usługi,
  • wybierz opcję „Wpłata”,
  • włóż gotówkę do skrytki,
  • potwierdź zdeponowaną kwotę i odbierz potwierdzenie wpłaty.

Pamiętaj, że nie każdy bankomat ma funkcje wpłat!

Ile banknotów mogę umieścić w skrytce wpłatomatu?

Nasze urządzenia przyjmują do 300 sztuk banknotów w jednej transakcji.

Jak długo trwa księgowanie środków wpłaconych w urządzeniu na moim rachunku?

Wpłacane środki są od razu dostępne na Twoim koncie.

Formularz kontaktowy

Masz pytanie? Wypełnij formularz kontaktowy – odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.