Bank Spółdzielczy w Słupcy wdrożył zapisy Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Na jej podstawie wprowadził procedurę, która w szczególności przeznaczona jest dla byłych i obecnych pracowników, współpracowników, kandydatów do pracy, stażystów, dostawców, kontrahentów czy członków organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje obszary takie jak:
- korupcja,
 - zamówienia publiczne,
 - usługi,
 - produkty i rynki finansowe,
 - przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
 - ochrona środowiska,
 - ochrona konsumentów,
 - ochrona prywatności i danych osobowych,
 - bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych,
 - inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.
 
Co powinno zawierać zgłoszenie
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, np. kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, dodatkowe informacje, takie jak lista świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Podczas składania zgłoszenia rekomenduje się podawanie takich danych jak: imię i nazwisko oraz dane do kontaktu (może to być np. adres korespondencyjny, adres e- mail, numer telefonu). Brak danych kontaktowych uniemożliwi komunikację oraz może skutkować brakiem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub brakiem informacji zwrotnej po zakończeniu działań.
Jak przesyłać zgłoszenia
Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:
- przez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres: sygnalista@bsslupca.pl
 - przez wysłanie listem zwykłym wiadomości na adres Banku (ul. Mickiewicza 2, 62-400 Słupca) do kierującego komórką ds. zgodności z dopiskiem „do rąk własnych”.
 
Wszystkim osobom, które zgłaszają wnioski zapewniamy poufność.
Tekst ustawy o ochronie sygnalistów dostępny >TUTAJ<