Bankomat to urządzenie samoobsługowe, dzięki któremu możesz wypłacić lub – w określonych przypadkach – wpłacić gotówkę. Sprawdzisz w nim też stan konta i zmienisz numer PIN karty.
Wypłata gotówki
Jak korzystać z bankomatu z użyciem karty”
- Wsuń kartę do czytnika, który znajduje się po prawej stronie ekranu. Możesz też użyć czytnika bezstykowego – zbliż do niego kartę.
- Kartę wsuń awersem do góry, czyli stroną, na której znajduje się prostokątny chip. Chip musi znajdować się u góry karty, przodem do czytnika.
- Wybierz opcje Visa\Mastercard\Mój Rachunek. Wpisz kod PIN na klawiaturze bankomatu.
- Wybierz typ transakcji wypłata za pomocą klawiszy funkcyjnych opisanych na ekranie.
- Wybierz lub wpisz potrzebną kwotę. Potwierdź kwotę wypłaty.
- Kiedy potwierdzimy transakcję, bankomat wyda Ci kartę i wypłaci pieniądze.
- Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty gotówki. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.
Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.
Jak korzystać z bankomatu bez karty – Wypłata BLIK
Potrzebujesz smartfona z aplikacją mobilną Nasz Bank i kodu BLIK:
- Wybierz na ekranie bankomatu opcję wypłata BLIK.
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej banku i kliknij ikonę BLIKA.
- Wygeneruj kod BLIK w swojej aplikacji mobilnej i wpisz go na klawiaturze bankomatu.
- Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz pobrać.
- Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej.
Jak korzystać z bankomatu bez karty – Wypłata SmartKARTA
Potrzebujesz smartfona z aplikacją mobilną Nasz Bank i opcji SmartKARTA:
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej Nasz Bank i kliknij ikonę SmartKARTA.
- Kliknij ikonę Szybka wypłata.
- Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz pobrać.
- Zeskanuj QR kod z ekranu bankomatu.
- Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej.
Jak korzystać z bankomatu przy użyciu technologii zbliżeniowej NFC
Potrzebujesz smartfona z jednym z cyfrowych portfeli, na przykład Google Pay czy Apple Pay:
- Zbliż swój telefon do czytnika bezstykowego.
- Kontynuuj operację tak samo, jak z użyciem fizycznej karty.
Wpłata gotówki
Wpłata do bankomatu z użyciem karty.
Pamiętaj, że nie każdy bankomat ma funkcje wpłat.
Wsuń kartę do czytnika, który znajduje się po prawej stronie ekranu.
- Wybierz opcję Mój Rachunek (korzystanie z opcji trzeba wcześniej aktywować zgodnie z instrukcją dostępną na stronie: https://bsslupca.pl/wplatomat/ )
- Wybierz opcję Wpłata gotówki
- Kiedy podajnik otworzy się, włóż pieniądze. Pieniądze należy włożyć poziomo (szerszą stroną do góry), jednorazowo można włożyć 100 banknotów.
- Podajnik zamknie się, banknoty zostaną przeliczone i sprawdzone pod kątem autentyczności.
- Po weryfikacji, na ekranie zobaczysz informację o kwocie depozytu. Jeśli któryś z banknotów zostanie odrzucony, urządzenie Ci go zwróci – możesz wtedy spróbować włożyć go ponownie.
- Jeśli przeliczona kwota zgadza się – zatwierdź transakcję. Zaksięgujemy pieniądze na Twoim koncie.
- Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.
Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.
Wpłata do bankomatu bez karty – Wpłata SmartKARTA
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej Nasz Bank i kliknij ikonę SmartKARTA
- Kliknij ikonę Wpłata na mój rachunek.
- Zeskanuj QR kod z ekranie bankomatu.
- Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz wpłacić
- Kiedy podajnik otworzy się, włóż pieniądze. Pieniądze należy włożyć poziomo (szerszą stroną do góry), jednorazowo można włożyć 100 banknotów.
- Podajnik zamknie się, banknoty zostaną przeliczone i sprawdzone pod kątem autentyczności.
- Po weryfikacji, na ekranie zobaczysz informację o kwocie depozytu. Jeśli któryś z banknotów zostanie odrzucony, urządzenie Ci go zwróci – możesz wtedy spróbować włożyć go ponownie.
- Jeśli przeliczona kwota zgadza się – zatwierdź transakcję w aplikacji mobilnej Nasz Bank. Zaksięgujemy pieniądze na Twoim koncie.
- Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.
Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.