Zasady działania bankomatów i wpłatomatów

Bankomat to urządzenie samoobsługowe, dzięki któremu możesz wypłacić lub – w określonych przypadkach – wpłacić gotówkę. Sprawdzisz w nim też stan konta i zmienisz numer PIN karty.

Wypłata gotówki

Jak korzystać z bankomatu z użyciem karty”

  • Wsuń kartę do czytnika, który znajduje się po prawej stronie ekranu. Możesz też użyć czytnika bezstykowego – zbliż do niego kartę.
  • Kartę wsuń awersem do góry, czyli stroną, na której znajduje się prostokątny chip. Chip musi znajdować się u góry karty, przodem do czytnika.
  • Wybierz opcje Visa\Mastercard\Mój Rachunek. Wpisz kod PIN na klawiaturze bankomatu.
  • Wybierz typ transakcji wypłata za pomocą klawiszy funkcyjnych opisanych na ekranie.
  • Wybierz lub wpisz potrzebną kwotę. Potwierdź kwotę wypłaty.
  • Kiedy potwierdzimy transakcję, bankomat wyda Ci kartę i wypłaci pieniądze.
  • Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty gotówki. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.

Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.

Jak korzystać z bankomatu bez karty – Wypłata BLIK

Potrzebujesz smartfona z aplikacją mobilną Nasz Bank i kodu BLIK:

  • Wybierz na ekranie bankomatu opcję wypłata BLIK.
  • Zaloguj się do aplikacji mobilnej banku i kliknij ikonę BLIKA.
  • Wygeneruj kod BLIK w swojej aplikacji mobilnej i wpisz go na klawiaturze bankomatu.
  • Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz pobrać.
  • Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej.

Jak korzystać z bankomatu bez karty – Wypłata SmartKARTA

Potrzebujesz smartfona z aplikacją mobilną Nasz Bank i opcji SmartKARTA:

  • Zaloguj się do aplikacji mobilnej Nasz Bank i kliknij ikonę SmartKARTA.
  • Kliknij ikonę Szybka wypłata.
  • Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz pobrać.
  • Zeskanuj QR kod z ekranu bankomatu.
  • Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej.

Jak korzystać z bankomatu przy użyciu technologii zbliżeniowej NFC

Potrzebujesz smartfona z jednym z cyfrowych portfeli, na przykład Google Pay czy Apple Pay:

  • Zbliż swój telefon do czytnika bezstykowego.
  • Kontynuuj operację tak samo, jak z użyciem fizycznej karty.

Wpłata gotówki

Wpłata do bankomatu z użyciem karty.

Pamiętaj, że nie każdy bankomat ma funkcje wpłat.

Wsuń kartę do czytnika, który znajduje się po prawej stronie ekranu.

  • Wybierz opcję Mój Rachunek (korzystanie z opcji trzeba wcześniej aktywować zgodnie z instrukcją dostępną na stronie: https://bsslupca.pl/wplatomat/ )
  • Wybierz opcję Wpłata gotówki
  • Kiedy podajnik otworzy się, włóż pieniądze. Pieniądze należy włożyć poziomo (szerszą stroną do góry), jednorazowo można włożyć 100 banknotów.
  • Podajnik zamknie się, banknoty zostaną przeliczone i sprawdzone pod kątem autentyczności.
  • Po weryfikacji, na ekranie zobaczysz informację o kwocie depozytu. Jeśli któryś z banknotów zostanie odrzucony, urządzenie Ci go zwróci – możesz wtedy spróbować włożyć go ponownie.
  • Jeśli przeliczona kwota zgadza się – zatwierdź transakcję. Zaksięgujemy pieniądze na Twoim koncie.
  • Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.

Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.

Wpłata do bankomatu bez karty – Wpłata SmartKARTA

  • Zaloguj się do aplikacji mobilnej Nasz Bank i kliknij ikonę SmartKARTA
  • Kliknij ikonę Wpłata na mój rachunek.
  • Zeskanuj QR kod z ekranie bankomatu.
  • Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz wpłacić
  • Kiedy podajnik otworzy się, włóż pieniądze. Pieniądze należy włożyć poziomo (szerszą stroną do góry), jednorazowo można włożyć 100 banknotów.
  • Podajnik zamknie się, banknoty zostaną przeliczone i sprawdzone pod kątem autentyczności.
  • Po weryfikacji, na ekranie zobaczysz informację o kwocie depozytu. Jeśli któryś z banknotów zostanie odrzucony, urządzenie Ci go zwróci – możesz wtedy spróbować włożyć go ponownie.
  • Jeśli przeliczona kwota zgadza się – zatwierdź transakcję w aplikacji mobilnej Nasz Bank. Zaksięgujemy pieniądze na Twoim koncie.
  • Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.

Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.

Formularz kontaktowy

Masz pytanie? Wypełnij formularz kontaktowy – odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.