Sygnaliści

Bank Spółdzielczy w Słupcy wdrożył zapisy Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

Na jej podstawie wprowadził procedurę, która w szczególności przeznaczona jest dla byłych i obecnych pracowników, współpracowników, kandydatów do pracy, stażystów, dostawców, kontrahentów czy członków organów banku.

Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje obszary takie jak:

  • korupcja,
  • zamówienia publiczne,
  • usługi,
  • produkty i rynki finansowe,
  • przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • ochrona środowiska,
  • ochrona konsumentów,
  • ochrona prywatności i danych osobowych,
  • bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych,
  • inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Co powinno zawierać zgłoszenie

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, np. kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, dodatkowe informacje, takie jak lista świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).

Podczas składania zgłoszenia rekomenduje się podawanie takich danych jak: imię i nazwisko oraz dane do kontaktu (może to być np. adres korespondencyjny, adres e- mail, numer telefonu). Brak danych kontaktowych uniemożliwi komunikację oraz może skutkować brakiem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub brakiem informacji zwrotnej po zakończeniu działań.

Jak przesyłać zgłoszenia

Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:

  • przez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres: sygnalista@bsslupca.pl
  • przez wysłanie listem zwykłym wiadomości na adres Banku (ul. Mickiewicza 2, 62-400 Słupca) do kierującego komórką ds. zgodności z dopiskiem „do rąk własnych”.

Wszystkim osobom, które zgłaszają wnioski zapewniamy poufność.

Tekst ustawy o ochronie sygnalistów dostępny >TUTAJ<