ZASADY DZIAŁANIA BANKOMATÓW I WPŁATOMATÓW
Zasady działania bankomatów i wpłatomatów w
Banku Spółdzielczym w Słupcy

Zasady działania bankomatów i wpłatomatów w
Banku Spółdzielczym w Słupcy
Bankomat to urządzenie samoobsługowe, dzięki któremu możesz wypłacić lub – w określonych przypadkach – wpłacić gotówkę. Sprawdzisz w nim też stan konta i zmienisz numer PIN karty.
WYPŁATA GOTÓWKI
Jak korzystać z bankomatu z użyciem karty
• Wsuń kartę do czytnika, który znajduje się po prawej stronie ekranu. Możesz też użyć czytnika bezstykowego – zbliż do niego kartę.
• Kartę wsuń awersem do góry, czyli stroną, na której znajduje się prostokątny chip. Chip musi znajdować się u góry karty, przodem do czytnika.
• Wybierz opcje Visa\Mastercard\Mój Rachunek. Wpisz kod PIN na klawiaturze bankomatu.
• Wybierz typ transakcji wypłata za pomocą klawiszy funkcyjnych opisanych na ekranie.
• Wybierz lub wpisz potrzebną kwotę. Potwierdź kwotę wypłaty.
• Kiedy potwierdzimy transakcję, bankomat wyda Ci kartę i wypłaci pieniądze.
• Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty gotówki. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.
Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.
Jak korzystać z bankomatu bez karty – Wypłata BLIK
Potrzebujesz smartfona z aplikacją mobilną Nasz Bank i kodu BLIK:
• Wybierz na ekranie bankomatu opcję wypłata BLIK.
• Zaloguj się do aplikacji mobilnej banku i kliknij ikonę BLIKA.
• Wygeneruj kod BLIK w swojej aplikacji mobilnej i wpisz go na klawiaturze bankomatu.
• Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz pobrać.
• Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej.
Jak korzystać z bankomatu bez karty – Wypłata SmartKARTA
Potrzebujesz smartfona z aplikacją mobilną Nasz Bank i opcji SmartKARTA:
• Zaloguj się do aplikacji mobilnej Nasz Bank i kliknij ikonę SmartKARTA.
• Kliknij ikonę Szybka wypłata.
• Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz pobrać.
• Zeskanuj QR kod z ekraniu bankomatu.
• Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej.
Jak korzystać z bankomatu przy użyciu technologii zbliżeniowej NFC
Potrzebujesz smartfona z jednym z cyfrowych portfeli, na przykład Google Pay czy Apple Pay:
• Zbliż swój telefon do czytnika bezstykowego.
• Kontynuuj operację tak samo, jak z użyciem fizycznej karty.
WPŁATA GOTÓWKI
Wpłata do bankomatu z użyciem karty.
Pamiętaj, że nie każdy bankomat ma funkcje wpłat.
Wsuń kartę do czytnika, który znajduje się po prawej stronie ekranu.
• Wybierz opcję Mój Rachunek
(korzystanie z opcji trzeba wcześniej aktywować zgodnie z instrukcją dostępną na stronie: https://bsslupca.pl/wplatomat/ )
• Wybierz opcję Wpłata gotówki
• Kiedy podajnik otworzy się, włóż pieniądze. Pieniądze należy włożyć poziomo (szerszą stroną do góry), jednorazowo można włożyć 100 banknotów.
• Podajnik zamknie się, banknoty zostaną przeliczone i sprawdzone pod kątem autentyczności.
• Po weryfikacji, na ekranie zobaczysz informację o kwocie depozytu. Jeśli któryś z banknotów zostanie odrzucony, urządzenie Ci go zwróci – możesz wtedy spróbować włożyć go ponownie.
• Jeśli przeliczona kwota zgadza się – zatwierdź transakcję. Zaksięgujemy pieniądze na Twoim koncie.
• Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.
Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.
Wpłata do bankomatu bez karty – Wpłata SmartKARTA
• Zaloguj się do aplikacji mobilnej Nasz Bank i kliknij ikonę SmartKARTA
• Kliknij ikonę Wpłata na mój rachunek.
• Zeskanuj QR kod z ekranie bankomatu.
• Wybierz lub wpisz kwotę, którą chcesz wpłacić
• Kiedy podajnik otworzy się, włóż pieniądze. Pieniądze należy włożyć poziomo (szerszą stroną do góry), jednorazowo można włożyć 100 banknotów.
• Podajnik zamknie się, banknoty zostaną przeliczone i sprawdzone pod kątem autentyczności.
• Po weryfikacji, na ekranie zobaczysz informację o kwocie depozytu. Jeśli któryś z banknotów zostanie odrzucony, urządzenie Ci go zwróci – możesz wtedy spróbować włożyć go ponownie.
• Jeśli przeliczona kwota zgadza się – zatwierdź transakcję w aplikacji mobilnej Nasz Bank. Zaksięgujemy pieniądze na Twoim koncie.
• Zdecyduj, czy potrzebujesz papierowego potwierdzenia wypłaty. Pamiętaj, że listę swoich transakcji znajdziesz w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej banku.
Kiedy wybierasz opcję bez wydruku, dbasz o środowisko, a potwierdzenie nie zawadza Ci w portfelu.